Den 1: Procházka po Bruselu a Evropská čtvrť

První den v Bruselu jsme zahájili procházkou v krásném parku Parc du Cinquantenaire. Park je plný zeleně, fontán a soch a je to ideální místo pro relaxaci a odpočinek po dlouhé cestě. Dominantou parku je Vítězný oblouk, který byl postaven na počest 50. výročí belgické nezávislosti. Z vrcholu oblouku se vám naskytne úchvatný výhled na celé město.

Odpoledne jsme se vydali do Evropské čtvrti, kde se nachází sídlo Evropské unie. Prošli jsme se kolem budov Parlamentu a Rady a dozvěděli se více o fungování EU.

Poté jsme se prošli do Královské čtvrti, kde se nachází Královský palác, Parc de Bruxelles a Federální parlament. Královský palác je oficiální rezidence belgického krále a je otevřený veřejnosti pouze v letních měsících. Procházka po parku Parc de Bruxelles je příjemným způsobem, jak se seznámit s krásou belgické architektury. V Federálním parlamentu sídlí belgická dolní sněmovna a horní sněmovna. Náš den jsme zakončili návštěvou katedrály Saint-Michel et Sainte-Gudule. Tato impozantní gotická katedrála je jednou z nejvýznamnějších památek Bruselu. Vnitřek katedrály je bohatě zdobený a je to klidné místo pro rozjímání.

Samozřejmě jsme nemohli opustit Brusel bez návštěvy hlavního náměstí Grand Place. Toto náměstí je zapsáno na seznamu světového dědictví UNESCO a je obklopeno krásnými cechovními domy. Uprostřed náměstí se nachází socha Manneken Pis, která je jedním z nejznámějších symbolů Bruselu.

Den 2: Bruggy a Oostende: Kanály, pláže a skvělá nálada

V úterý jsme se vydali na výlet do dvou krásných belgických měst: Brugg a Oostende. Počasí nám přálo, a tak jsme si den naplno užili. Dopoledne jsme strávili v Bruggách, proslulých svými malebnými kanály a středověkou architekturou. Prošli jsme se po Markt, hlavním náměstí, a kochali se krásnými budovami, jako je Belfry a radnice. Zastavili jsme se také v několika čokoládových obchodech, abychom si pochutnali na belgické čokoládě, která je světově proslulá.

Odpoledne jsme se vydali na cestu do Oostende, pobřežního města s krásnou pláží. Celé odpoledne jsme strávili opalováním a koupáním v moři. Voda byla studená, ale osvěžující. Večer jsme si vychutnali večeři na nábřeží a kochali se západem slunce nad Severním mořem. Byla to perfektní tečka za úžasným dnem.

Den 3: Parlamentarium, Maison Antoine, Atomium a Mini-Europe

Posledním dnem v Bruselu byl nabitý zážitky! Začal ranní jízdou vlakem do centra, kde jsme se hned vydali na prohlídku Parlamentaria. Tato interaktivní expozice nás provedla historií a fungováním Evropského parlamentu. Byla to skvělá příležitost, jak se dozvědět více o tom, jak EU ovlivňuje náš život.

Po prohlídce jsme si museli dát oběd, a to hned v tom nejlepším! Podle pověstí se v Maison Antoine dělají ty nejlepší hranolky v Bruselu. A musíme říct, že pověsti nelhaly! Hranolky byly křupavé, slané a naprosto dokonalé. Odpoledne jsme se metrem vydali na okraj Bruselu, kde nás čekala prohlídka Atomia. Tato futuristická stavba z oceli a hliníku byla postavena v roce 1958 pro Světovou výstavu a od té doby se stala symbolem Bruselu. Výhled z vrcholu Atomia byl úchvatný. Na závěr dne jsme navštívili Mini-Europe, park miniatur, kde jsme se prošli mezi modely nejznámějších památek z celé Evropy. Bylo to zábavné a poučné zároveň.

Brusel nás okouzlil svým šarmem, historií a chutným jídlem. Děkujeme Belgie za skvělé zážitky!

Úplný název školy:
Střední škola hospodářská a lesnická,